- Håper du liker bloggen min og at du synes den er lærerik og morsom å lese:)

tirsdag, november 25, 2008

Uke 47


mandag var det skole som vanlig. Jeg sto opp altforseint og rakk skolen akkurat(som vanlig). Etter skolen var det jobb, men siden jeg slutter tidlig på skolen på mandager så rekker jeg alltid å komme hjemom å slappe av litt først. Jobb gikk sakte, ofte lite barn på senteret på mandager, så jobb- timene gitt til å rydde og høre på p3. Siden jeg jobber på et treningssenter så er det bare til å trene rett etter jobb, så jeg gikk på styrke- time, og ja, jeg jeg kjente det godt(har ikke trent på leenge)
Tirsdag var det norsk prøve, men heldig vis bare kortstil. Jeg føler dagene fyker for tiden, men kanskje det er en god ting? På ettermiddagen var Elisabeth, Ellen, Jannike, lillesøsteren min Oda og jeg på forestillingen "Askepott". Forestillingen var ganske amatør, men jeg kom i julestemning. Før forestillingen gikk vi på Markedet i byn og shoppet litt, men siden jeg hadde Oda på 8 år med meg ble det mer shopping til henne, og selfølgelig klaging på om vi snart skulle gå.
onsdag var det en ny skoledag. På onsdager begynner jeg ikke før kl 09.30, så denne dagen har jeg litt bedre tid hjemme. I dag falt det litt snø, men snøen ble ikke liggende. På ettermiddagen var det jobb, og i dag hadde jeg mange barn, så tiden gikk mye fortere! På kvelden pakket jeg til i morgen, for da skulle jeg til Drammen å besøke en vennine som jeg ble kjent med i sommer på en språkskole i Malta!
Endelig torsdag, men først måtte jeg være på skolen til ca. kl 12.30. Skole dagen gikk utrolig fort. I media timen skulle vi vise en personlig fortelling- film som vi har jobbet med på skolen til hverandre, vi satt i et eget klasserom og viste filmene og spilte høy julemusikk! Bussen gikk 13.15, og siden jeg skulle innom Oslo så tok bussturen 9 timer.. Etter 3 min busstur skulle jeg spille litt musikk på iPoden min, men til min flaks, hang den seg opp. Så jeg måtte lese og bare sitte der i disse 9 timene.. Når jeg endelig kom fre til Oslo S måtte jeg finne ut hvor toget gikk videre til Drammen, jeg spurte folk om veien, og 2 min før toget gikk, kom jeg frem. Det var veldig stress, men jeg fikk slappe av i toget i ca. 40 min. Hanna hentet meg på Drammen togstasjon, det var utrolig kjekt å se henne igjen! Nå var klokken nesten 24.00, og siden Hanna skulle tidelig opp på skolen neste dag, gikk vi å la oss nesten med en gang.
Fredag: jeg sov leenge, og siden Hanna var på skolen, var jeg alene. Jeg dusja og gjorde meg klar til Hanna kom hjem. Etter ca. 2 timer kom Hanna hjem, vi gikk ned på bakeriet og kjøpte deilige baguetter med masse godt på! Senere gikk vi ned til Drammen- city, det var ikke så veldig stort, men samtidig større enn Haugesund. Jeg shoppet en del, men tenkte også på at jeg skulle til Oslo i morgen. På kvelden laget vi oss godt mat og senere gikk vi å besøkte venner av Hanna.
lørdag våknet jeg tidlig, super klar til å reise til Oslo! Vi spiste frokost og tok toget inn til hovedstaden. Vi shoppet en del i Karl Johanns gate, utrolig mange folk! Senere gikk vi bort til operaen å tok litt bilder.
Så kom søndagen.. men jeg var samtidig veldig klar til å reise hjem. Jeg hadde fulladet iPoden og kjøpt god mat og litt snacks. Det var en utrolig fin tur, og det var kjekt i møte Hanna igjen. Etter jul kommer Hanna på besøk til Haugesund, det blir gøy! Og foresten det var snø i Haugesund, jiipii!

2 kommentarer:

  1. Hei der, kul blogg der jenta mi, keep the lo-fi high girl.

    SvarSlett
  2. Koslig blogg Helene! Hørres ut så dokker hadde det kjekt:) Glede meg te helgå<3 gla i deg!!

    SvarSlett

Bildet mitt
Jeg er en jente på 17 år som liker å være med venner, tegne, ta bilder, høre på musikk, mote og å trene. Jeg har en hund, Tassen, som jeg er veldig glad i. Jeg kjører scooter til skolen men prøver stadig å sykle oftere.

Bloggarkiv