- Håper du liker bloggen min og at du synes den er lærerik og morsom å lese:)

tirsdag, november 25, 2008

Uke 48


mandag var det en ny uke med skole. I de første to timene, som vi hadde engelsk, var det fremføring av en engelsk bok som vi har lest. Jeg skal heldig vis ikke fremføre før mandag i neste uke, for det hadde nemlig vert litt kjipt å øvd når jeg var i Drammen. Det er ganske mye stress nå som det er snø ute; jeg kan ikke kjøre til skolen lenger, siden jeg har scooter. Men i dag kjørte og henta mamma meg. På ettermiddagen var det jobb, og som det alltid er på jobb om mandagene; lite barn. Så jeg fikk i oppgave å kjøpe inn bananer og å stå i resepsjonen:) På kvelden gjor jeg klar presangen til pappa, som har bursdag i morgen.
Tirsdagen var stress.. forsov meg en time, fordi jeg trodde det var pappa sin vekkerklokke som ringte( den ringer 05.30), så jeg trodde jeg hadde en ekstra time søvn.. men nei da! Siden det er snø så skulle jeg ta buss denne dagen, rakk den akkurat! 5 min på å våkne og å stelle seg, tenk deg hvordan jeg så ut den dagen!
onsdagen hadde vi en 3 timers engelsk- prøve i de første timene. tror det gikk helt greit!:) Senere på dagen var det egentlig bare å slappe av; redigering av bilder og musikk, men jeg gikk også en god tur med Tassen:)
torsdag kom rådgiveren og snakket med klassen om hvilke fag vi skal velge til neste år. Jeg tror jeg skal ha media, politikk og menneskerettigheter og samfunn engelsk. Mye politikk, som jeg kan lite av, men jeg lærer det nok bedre etter hvert;) I media timene i dag fikk vi en oppgave om å ta bilder; bevegelse, det gylde snitt og farger. Jeg og Elisabeth var uteog tok noen bilder, men selfølgelig regnet det. Så jeg og elisabeth gikk rundt om kring med pappapir over kamera, ganske komisk.
I dag var det chill på skolen. Endelig helg! På fredager er det jobb. Etter jobb var en jente gjeng, Maria, Iselin, Siri, Elisabeth, Jannike og jeg, hos Maria og bakte deilige pepperkaker! Mammen til Maria hadde på forhånd laget deigen, så vi bare bakte;) Det ble en del deig-spising, og mye pynting! knall kos!
Endelig kom den etterlenktede lørdagen! Nå var det Abba- show på menyen! Om morgenen var jeg på jobb til kl. 13.30, så stakk jeg nedom Elisabeth som var på jobb til kl. 4. Siden hun jobber på en lys butikk, så kjøpte jeg lys som julegave til mormor og morfar. Etter at Elisabeth var ferdig på jobb stakk vi ned til Kina resturantern hvor vi møtte Jannike, Maria og Siri. Siden det var julegate åpning i byn, var det ganske mange folk i gatene. Etter kinaen gikk vi til festiviteten hvor vi så det kjente Abba- showet! UTROLIG bra! Kom i godt abba humør etterpå ja! og stemmen var hes! De fleste som var på showet/ konserten var eldre folk, og siden vi er unge, ble det mye sing- along, og dansing (tror de fleste var litt irritert).
Søndag.. Søndagene har vert utrolig kjedlige i det siste! lite som skjer og egentlig lite å gjør på. Leste til engelsk- bok- fremføringen jeg skal ha i morgen, men det ble lite lesing. Jeg skal også ha en spansk prøve på tirsdag, men spansk bøkene ligger i skapet på skolen..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bildet mitt
Jeg er en jente på 17 år som liker å være med venner, tegne, ta bilder, høre på musikk, mote og å trene. Jeg har en hund, Tassen, som jeg er veldig glad i. Jeg kjører scooter til skolen men prøver stadig å sykle oftere.

Bloggarkiv