- Håper du liker bloggen min og at du synes den er lærerik og morsom å lese:)

lørdag, januar 10, 2009

Mote og Sjønnhet

Endelig har jeg funnet ut hva jeg vil bli, ja sånn ca. Interesserer meg utrolig mye om mote og sjønnhet, foto og journalistikk. Drømmen er å kunne jobbe i moteblad som Det Nye, Mag e.l. eller på nettsider om moter som side2.no eller å være designeren selv. Interesserer meg også for tegning, men det trengs så ekstremt mye for å slå gjennom føler jeg, akkurat sånn som med skuespiller, man må være veldig talentfull. Sitter her å surfer rund om kring på nettet å prøver å finne litt informasjon om forskjellige yrker, og ofte får jeg lyst til å bare sette i gang å jobbe med mote. Var ute å shoppet i dag, og fant mange klær og smykker. Og ja, jeg brukte opp alle gavekortene jeg fikk til jul, og nesten hele lønna. Men som pappa altid sier; pengene er for å brukes. Da får jeg ikke så dårlig samvittighet for alle pengene jeg brukte, hihi. Prøver å sette sammen stadig nye antrekk fra garderobeskapet mitt, men jeg tenker årrh, trenger nye klær. Så jeg shopper og shopper. Burde virkelig blitt litt flinkere til å bruke litt "gamlere" klær, men samtidig så er det så utrolig mye kjekkere med nytt.

Dette er noe av hva jeg shoppet:
- "indianer" sko, ganske dyre, men de var vært det.
- To par øredobber , ett av dem har jeg hatt før men klarte å knekke dem.. og et armbånd
- Krem pakke for 600 kr, blir fort dyrt!
- Lilla belte
- ny øyeskygge og eyeliner.

og som alltid smoothie i shopping pausen.

Burde virkelig ha kommet flere mote butikker her til Haugesund. Det mest heftige vi har er sånn ca Bianco. Vil flytte til en stor by, akkurat nå.
Tenk å skrive tekster om mote og sjønnhet, når man er utrolig interessert i det samtidig. Den ultimate drøm. Må si det ikke frister særlig mye å være journalist i Haugesund avis, selv om det sikkert også er veldig spennende. Moteblad er tingen. Gleder meg allerede, flere år i forveien.
Ei vennine, som også interesserer seg for mote(modell), har mast om at jeg burde prøve å sy meg en kjole. Kanskje jeg burde prøvd? Kommer nok ikke til å gå i den eller no, men man blir jo en opplevelse rikere? Tja, får tenke litt på det...

3 kommentarer:

  1. Hei! :-D
    Hvis du interiserer deg så er det Norden Mesterskap i Spektrum siste helgen i januar/første i februar. Jeg skal selv være hårmodell der kanskje. Kjempe fin blogg du har her! :-)
    Martine

    SvarSlett
  2. Norden Mesterskap i Mote og Skjønnhet.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg elsker mote! Har også Flickr, men klarte å glemme passordet mitt. Så jeg må lage ny. www.flickr.com/photos/martinegreni men bildene er gamle + jeg hadde ikke speilrefleks den tid, så skal lage ny bruker! Har du?
    Jeg har litt lyst til å bli fotograf, bare synd det er så få steder de har fotograflinjen.
    Martine

    SvarSlett

Bildet mitt
Jeg er en jente på 17 år som liker å være med venner, tegne, ta bilder, høre på musikk, mote og å trene. Jeg har en hund, Tassen, som jeg er veldig glad i. Jeg kjører scooter til skolen men prøver stadig å sykle oftere.

Bloggarkiv