- Håper du liker bloggen min og at du synes den er lærerik og morsom å lese:)

torsdag, februar 19, 2009

Vågsli med jentene

Fredag den 13 reiste Maria, Siri og jeg opp til Vågsli. Moren til maria hadde fått bedrifts hytten for helgen, og vi benyttet anledingen:) Vi reiste opp rett etter skolen, men vi fikk litt tid til å komme¨en liten tur hjemom. Vi kjørte i ca. 3 timer, til vi annkom det snøfylle fjellet.

Leiligheten som moren til Maria hadde, ligger midt i bakken, slik at det bare var til å renne rett ut i bakken og ned til trekket. Herligt!

Etter vi hadde pakket ut og spist litt på fredagen, kom søskenbarnet til Maria innom, Frida. Vi så en grøsser film, passet jo ganske bra siden det var fredag 13. :)

(Bildet er av Siri og Maria på veien ned for å hente brettet og slalomskiene)

Lørdagen sto vi tidlig opp for å utnytte tiden i trekket maksimalt. Maria vekket meg og Siri i sengen med god kakao og nybakt bolle med sjokolade inni, nam! Vi spiste god frokost og var klar til å renne i bakkene. Moren til Maria ringt oss og sa at brettet mitt og Siri sine slalom ski var nede i bilen. Vi gikk ned en bratt bakke, men når vi kom ned fikk vi høre at skiene og brettet lå oppe utenfor hytten. Stress! Jeg og Siri begynnte å gå opp den bratte lange bakken igjen, men Maria forsto fort at dette kom til å ta år, så hun fikk noen hun kjente til å kjøre henne opp for å hente brettet og skiene.

Resten av dagen rant vi i deilig puddersnø og solskinn. På kvelden spiste vi knall god pitapizza, må prøves. Frida kom bortom denne kvelden også og vi så filmen "Another cinderella story".

Dagen etterpå rant vi i bakken hele dagen, men i dag var det skyer og det snødde. Ble litt dårlig sikt men det gikk fint. Reiste hjemover rett etter trekket stengte kl. 16.

Bil turen hjemover gikk fint. Vi stoppet på en bensinstasjon rett før røldal og kjøpte en god pølse med masse godt på. Livet er herligt!


;)

1 kommentar:

  1. Hei. Endelig ser det ut som om jeg får skrive inn kommentarer til deg. Har skrevet en hel haug av kommentarer tidligere, men ikke fått det på trykk. Ser at dere har det kjekt på skitur. Føler nesten at jeg er med når du skriver så bra!
    Jammen er dere flinke til å ha det kjekt på hytta og i skibakken.

    SvarSlett

Bildet mitt
Jeg er en jente på 17 år som liker å være med venner, tegne, ta bilder, høre på musikk, mote og å trene. Jeg har en hund, Tassen, som jeg er veldig glad i. Jeg kjører scooter til skolen men prøver stadig å sykle oftere.

Bloggarkiv